Logo

Eenvoudig

Ruilen en retourneren

  1. Retourformulier invullen
    Te vinden bij uw bestelling
  2. Product goed verpakken
  3. Adreslabel van retourformulier gebruiken
    Te vinden op het retourformulier
  4. Aanbieden bij vervoerder
  5. Track & trace code bewaren
  • Ruilen of Retourneren

    • Kan ik ruilen en hoe?

      Indien u een andere maat of ander model wilt ontvangen kunt dit aangeven op het retourformulier. We raden u aan om voor verzending contact met ons op te nemen zodat we u kunnen informeren over de beschikbaarheid en de gewenste maat voor u kunnen reserveren. Dit is echter niet noodzakelijk. Na ontvangst van uw pakket zullen wij het vervangende paar opsturen. U kunt ook naar de winkel komen om te ruilen. De webshop voorraad is gelijk aan onze winkelvoorraad. U kunt op deze wijze ook zelf controleren welke maten op dat moment nog voorradig zijn. 

    • Kan ik een bestelling kosteloos retourneren?

      Bestellingen kunnen helaas NIET kosteloos geretourneerd worden. Indien blijkt dat het product door ons toedoen, of fabricagefouten, geretourneerd moet worden dan zijn de retourkosten ook voor onze rekening. Dit wordt per geval bekeken. Indien u denkt dat uw retourzending hiervoor in aanmerking komt, neemt u dan voor verzending contact met ons op.

      U betaald in alle gevallen maximaal 1 x verzendkosten. Bij het retourneren per post worden de eventueel eerder in rekening gebrachte verzendkosten vergoed.

    • Wat is mijn bedenktijd?

      U heeft 14 dagen na ontvangst om het product te passen en eventueel te retourneren. 

      Mocht u, om wat voor reden dan ook, niet in de gelegenheid zijn om hieraan te voldoen, neemt u dan voor de retourzending even contact met ons op. In de regel is iets later ook geen probleem. U doet ons een groot plezier indien een retourzending snel terug komt. Hiermee houden we ook voor andere klanten ons aanbod compleet.

    • Retourneren in winkel

      U kunt uw aankoop binnen de gestelde retourtermijn ook terug brengen naar de winkel. Dit mag de dames of herenwinkel zijn. We kunnen u dan persoonlijk helpen het juiste paar of maat te vinden. Indien u uw geld retour wilt ontvangen, dan kan dat ook in de winkel geregeld worden. Houd er rekening mee dat we geen contant uitkeren maar het verschuldigde bedrag op uw rekening zullen storten.

    • Wat als ik een beschadigd product ontvang?

      Indien u een beschadigd product ontvangt vragen wij u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen u vragen om een foto van het probleem naar ons te mailen. Hierop zullen wij u een passende oplossing aanbieden. Dat kan o.a. reparatie of vervanging zijn.

    • Kan alles geretourneerd worden?

      Alle producten die nog in originele staat in hun originele verpakking zitten kunnen geretourneerd worden. Producten die voor u aangepast of op maat gemaakt zijn, zoals bijvoorbeeld riemen, kunnen helaas niet geretourneerd worden. Neem bij twijfel contact op met onze webshop.

    • Kunnen afgeprijsde artikelen geretourneerd worden?

      Ook afgeprijsde artikelen kunnen geretourneerd worden. Hiervoor gelden dezelfde voorwaarden als bij niet afgeprijsde producten.

  • Verzending

    • Wat zijn de verzendkosten?

      De verzending is in de meeste gevallen gratis. Echter, bij bestellingen onder € 79.95 en bij afgeprijsde artikelen wordt € 4.95 als tegemoetkoming in de verzendkosten berekend.

      Het retour zenden van producten is voor eigen rekening. Bij het retourneren van een product per post worden ook de eventueel eerder in rekening gebrachte verzendkosten vergoed. U betaald dus maximaal 1x de verzendkosten zoals wettelijk bepaald.

      Verzendkosten die gemaakt worden doordat u verkeerde of defecte goederen geleverd hebt gekregen worden ook door ons vergoed. Deze vergoeding beperkt zich tot een standaard verzending. Hierbij hanteren wij de kosten van een PostNL pakketzegel tot 10 Kg.

    • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

      De levertijd is afhankelijk van een aantal factoren. Wanneer een bestelling is geplaatst zullen we in principe het product meteen verzendklaar maken en ter verzending aanbieden bij PostNL. Als uw product voor 16:30 besteld is zal deze nog dezelfde dag worden verzonden en heeft u het de volgende dag in huis. Indien uw product na 16:30 of in het weekend is besteld zal deze de volgende werkdag worden verzonden.

      In alle gevallen zijn wij afhankelijk van de bezorgende partij. U krijgt van ons een Trackingnummer om de verzending te kunnen volgen.

      Mocht u vragen of opmerkingen hebben over uw zending, neemt u dan contact op met de webshop via webshop@ klijsenschoenmode.nl of bel 070-363 84 81. De webshop is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur.

    • Kan ik een bestelling ook afhalen?

      Natuurlijk kan een bestelling ook in de winkel afgehaald worden.

      U kunt dit bij de orderafhandeling aangeven.

      De schoenen dienen binnen een week afgehaald te worden.

      Let op! De schoenen worden alleen afgegeven op vertoon van de bevestiging die u van ons ontvangt. Mocht u deze niet mee kunnen nemen (u heeft bijv. geen printer of e-mail op uw telefoon) neemt u dan een identiteitsbewijs mee. 

    • Kan er onder rembours verzonden worden?

      Vooralsnog versturen wij niet onder rembours.

    • Wie bezorgt mijn bestelling?

      Uw bestelling wordt geleverd door PostNL.

    • Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

      Ja, u krijgt na de afronding van de bestelling een orderbevestiging met de factuur als bijlage. Na verzending ontvangt u een tweede mail met het track & trace nummer van het pakket.

      Mocht u vragen of opmerkingen hebben over uw zending, neemt u dan contact op met de webshop via webshop@ klijsenschoenmode.nl of bel 070-363 84 81. De webshop is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur.

    • Kunnen bestellingen samengevoegd worden?

      We streven ernaar om bestellingen van meerdere paren altijd als 1 pakket te verzenden. Indien u twee aparte bestellingen op dezelfde dag of in 1 weekend (tussen vrijdag 17:30 en maandag 17:30) plaatst zullen wij ons best doen om deze als 1 pakket te versturen. Indien u hierdoor 2x verzendkosten heeft betaald betalen we het teveel retour. Indien u een tweede order op dezelfde dag plaatst kunt u ook voor de optie afhalen kiezen en dit vermelden bij de opmerkingen. De tweede order zal dan kosteloos met de eerste meegestuurd worden. 

      Let op! Dit geldt alleen voor bestellingen die op de bewuste dag voor 16:30 door ons ontvangen zijn. 

    • Wat als ik niet thuis ben bij de aflevering?

      Als u niet thuis bent dan zal PostNL het in de eerste instantie bij uw buren proberen. Mocht dit niet lukken wordt er de volgende dag een nieuwe poging gedaan. Indien deze bezorgpoging mislukt kunt u het pakket afhalen bij het door postNL opgegeven afhaalpunt.

    • Zijn retourzendingen voor eigen risico?

      Ja, de retourzending is voor uw risico. Het staat u vrij om de retourzending aangetekend of verzekerd uit te laten voeren.

    • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

      U kunt uw bestelling volgen op de site van PostNL. Het door ons geleverde trackingnummer kunt u hier invoeren.

    • Verzenden naar het buitenland / Shipping to foreign countries.

      Wij verzenden ook wereldwijd. Dit is de meeste gevallen maatwerk door de sterk variërende kosten. Voor verzendingen naar het buitenland, afgezien van België en Duitsland, graag contact opnemen met onze klantenservice. Wij sturen u dan de benodigde informatie.

      We do ship worldwide. Due to the differences in shipping cost to different countries we encourage you to contact us so we may give you a shipping quote for the country of destination. Any taxes imposed by the country of destination are for the receiver of the parcel. 

  • Algemene vragen

    • Hoe kan ik het beste contact opnemen?

      Per E-mail: webshop@klijsenschoenmode.nl.

      Per telefoon: 070 - 363 8481. U krijgt rechtstreeks contact met een medewerker van de webshop tijdens winkeluren op werkdagen tussen 10:00 en 17:00 uur.

      U bent van harte welkom in onze winkels: Hoogstraat 7 of 13, Den Haag

    • Is de winkelcollectie gelijk aan de webshop?

      In principe wel. Doordat de producten pas op de webshop komen nadat we ze in de winkel hebben geplaatst kan hier enig verschil in zitten. Ook modellen met zeer afwijkende maatvoeringen worden door ons niet via de webshop verkocht. Deze moeten in de winkel gepast worden om onnodig op en neer sturen te voorkomen.

      Het kan 10 tot 15 minuten duren voor de webshop voorraad up to date is wanneer een product in de winkel is verkocht. Hierdoor kan het voorkomen dat een bestelling via de webshop een winkelverkoop kruist. In dit zeldzame geval brengen we u zo snel mogelijk op de hoogte.

    • Kan ik schoenen ontvangen die al eens gepast zijn?

      Ja, dat kan. Aangezien de voorraad van de webshop gelijk is aan die van de winkel kan het zo zijn dat een paar dat u besteld al in de winkel is gepast. Hierdoor kan er al een loopplooi zichtbaar zijn in het materiaal. Dit is helaas onvermijdelijk. Indien u alleen een ongepast paar wilt ontvangen kunt u het beste even contact opnemen met de webshop zodat wij dit voor u kunnen controleren. Deze service is uitsluitend mogelijk voor producten uit de nieuwste collectie.

    • Kan een product nabesteld worden?

      In enkele gevallen kan dit. Als u een schoen wilt nabestellen neem dan contact op met de webshop via webshop@ klijsenschoenmode.nl of bel 070-363 84 81 tijdens kantooruren. We zullen u dan informeren over de mogelijkheden en de levertijden.

    • Wat zijn de voorwaarden en condities?

      Zie daarvoor de algemeen voorwaarden. Deze kunt u helemaal onderaan elke pagina vinden.

    • Heb ik garantie op mijn bestelling?

      U heeft, net als in de winkel, garantie op de bestelde producten. Indien u meent dat uw product voor garantie in aanmerking komt zult u het naar ons op moeten sturen. Neemt u voordat u het product verzend contact met ons op. Nog beter is om met het product naar de winkel te komen. Hier kunnen we in overleg met u bepalen of we het product vervangen of anderzijds het probleem op gaan lossen.

      LET OP! Schoenen vallen in de categorie gebruikers producten. Dit zijn producten die van nature aan slijtage onderhevig zijn. Hierop zit een wettelijke garantie van 3 maanden. Garantie is altijd van toepassing op productie en constructie fouten. Niet op foutief gebruik van producten.

      Op het verlies van stenen, glitters, studs, pailletten en dergelijke schoendecoratie zit geen garantie. Mocht hier toch sprake van zijn dan zijn we altijd bereid te helpen waar mogelijk maar kunnen helaas niets garanderen.

    • Is de website beveiligd?

      De website is beveiligd met up-to-date technieken om ervoor te zorgen dat de door u verstrekte gegevens in veilige handen blijven. Klijsen schoenmode zal de door u verstrekte gegevens NOOIT aan derden beschikbaar stellen. Klijsen Schoenmode houd zich daarnaast aan de regels zoals opgesteld in de meest recente AVG richtlijnen.

    • Hoe kan ik een klacht melden?

      U kunt ons bereiken via de E-mail: webshop@klijsenschoenmode.nl

      U kunt ons bellen op 070 - 364 91 27

      U bent van harte welkom in onze winkel: Hoogstraat 7, Den Haag

      Indien u besluit uw klacht of ongenoegen alleen te melden via sociale media dan loopt u het risico dat uw reactie ons ontgaat. Hierdoor zijn we niet in staat uw klacht op een adequate wijze op te lossen. Neemt u daarom ook altijd contact met ons op zodat we kunnen helpen waar mogelijk.

  • Betalen

    • Hoe betaal ik een bestelling?

      U kunt betalen met Ideal en Paypal en diverse creditcards. Helaas zijn we genoodzaakt om bij een Paypal betaling 3 euro kosten in rekening te brengen vanwege de hoge transactiekosten die paypal berekend.

    • Betaling misgegaan

      In enkele gevallen komt het voor dat u na de IDEAL betaling de melding "betaling mislukt" ontvangt. In bijna alle gevallen is betaling wel juist verlopen. Als u van ons een mail ontvangt met de factuur betekend dit dat de betaling wel goed verlopen is en kunt u deze melding negeren.

      Neem bij twijfel contact op met de webshop. Deze is tijdens kantooruren bereikbaar op 070-363 84 81 of via webshop@klijsenschoenmode.nl

  • Bestellen

    • Hoe plaats ik een bestelling?

      U plaatst een bestelling door op de productpagina de knop "plaats in winkelwagen" aan te klikken. Hierna staat het product in "mijn winkelwagen", groene Klijsen draagtas, rechtsboven op de pagina. Als u deze aanklikt komt u in het menu om de bestelling af te ronden. Als u de noodzakelijke gegevens invult en betaald zullen wij het product zo snel mogelijk naar u verzenden.

      Neem bij problemen in het bestelproces contact op met de webshop. Deze is tijdens kantooruren bereikbaar op 070-363 84 81 of via webshop@klijsenschoenmode.nl

    • Kan ik een bestelling annuleren?

      Indien u een bestelling wilt annuleren en u heeft reeds betaald dan dient u zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen via 070-363 84 81. Als het product nog niet verzonden is kunnen we de zending tegenhouden. Als het product reeds verzonden is dient u de zending bij ontvangst te retourneren. Een sticker met het retouradres zit op de begeleidende brief die u in het pakket vindt. Vul op deze brief ook het rekeningnummer in waarop u het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Zo heeft u sneller uw geld terug.

    • Kan een besteld artikel niet leverbaar zijn?

      Dit is mogelijk. Omdat onze winkel en webwinkel voorraad 1 zijn kan het voorkomen dat een klant in de winkel een product koopt, terwijl ook een bestelling voor hetzelfde artikel in de webshop wordt afgerond. In dat ongelukkige geval wordt u zo snel mogelijk hierover geïnformeerd en zullen we in de eerste instantie aanbieden om het aankoopbedrag retour te storten. Indien u liever een ander product wenst te ontvangen kunt u dit uiteraard aangeven en ons best doen om aan uw verzoek tegemoet te komen.

      Ook kan het voorkomen dat een product door het passen of blootstelling aan licht beschadigd of verkleurd is. Dit wordt meestal pas opgemerkt tijdens de controle voor verzending. Indien hier sprake van is wordt u zo snel mogelijk geïnformeerd.

      Daarnaast is een webshop een complex technisch systeem waarin soms fouten voorkomen. We streven ernaar deze tot een minimum te beperken maar kunnen helaas niets uitsluiten. 

  • Maatvoering

    • Hoe kan ik zien of mijn maat nog op voorraad is?

      De op de productpagina vermeldde maten zijn nog leverbaar.

    • Hoe wordt de hakhoogte bepaald?

      De hakhoogte wordt gemeten vanaf de vloer tot de onderzijde van de zool.

    • Hoe bepaal ik mijn handschoenmaat

      Bij handschoenen wordt een matenbalk van 6 tot 9 gehanteerd. Deze cijfers staan voor inches (2,54 cm). De maat wordt bepaald door de omtrek van de hand te meten van het gedeelte tussen de duim en de vingers, net onder de knokkels van de hand. U kunt dit het beste doen met een slap meetlint die sluitend maar niet strak om de hand geslagen wordt.

      Neemt u bij twijfel contact met ons op. We adviseren u graag.

  

    

De juiste maat

  

Het bepalen van de juiste maat is niet altijd eenvoudig. Buiten de maat bepalen ook het model, de maakwijze, de leestvorm en het materiaal hoe een schoen valt. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van 3 matenbalken. De Europese, ook wel bekend als de Franse maten. De Engelse en Amerikaanse maten. De laatste twee lijken op elkaar maar zijn niet gelijk. Op de tabel kunt u zien hoe de maten zicht tot elkaar verhouden. Mocht u hierover vragen hebben, neemt u dan contact op met één van onze winkels.