Eenvoudig

Ruilen en retourneren

  1. Retourformulier invullen
    Te vinden bij uw bestelling
  2. Product goed verpakken
  3. Adreslabel van retourformulier gebruiken
    Te vinden op het retourformulier
  4. Aanbieden bij vervoerder
  5. Track & trace code bewaren
  • Ruilen of Retourneren

    • Kan ik ruilen en hoe?

      Wilt U ruilen en terugsturen neem dan eerst contact met ons op zodat wij het vervangende paar kunnen reserveren. Na ontvangst van Uw pakket zullen wij het vervangende paar opsturen. U kunt ook naar de winkel komen.

    • Kan ik een bestelling kosteloos retourneren?

      Bestellingen kunnen NIET kosteloos geretourneerd worden. Indien blijkt dat het product door ons toedoen geretourneerd moest worden dan zijn de retourkosten ook voor onze rekening. Dit wordt per geval bekeken. U betaald echter maximaal 1 x verzendkosten. Indien voor de verzending ook kosten zijn berekend krijgt u dit bedrag retour.

    • Wat is mijn bedenktijd?

      U heeft 14 dagen na ontvangst om het product te passen en eventueel te retourneren. De door ons retour ontvangen producten dienen schadevrij te zijn en in originele verpakking te zitten. We raden u dan ook aan om de schoenen te passen op tapijt om de zolen te beschermen. Beschadigde producten worden door ons niet teruggenomen en geretourneerd.

    • Retourneren in winkel

      U kunt uw aankoop binnen de gestelde retourtermijn ook terug brengen naar de winkel. Dit mag de dames of herenwinkel zijn. We kunnen u dan persoonlijk helpen het juiste paar of maat te vinden. Indien u u w geld retour wilt ontvangen dan kan dat ook in de winkel geregeld worden. Houd er rekening mee dat we geen contant uitkeren maar het verschuldigde bedrag op uw rekening zullen storten.

    • Wat als ik een beschadigd product ontvang?

      Indien u een beschadigd product ontvangt vragen wij u om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen u vragen om een foto van het probleem naar ons te mailen. Hierop zullen wij u een passende oplossing aanbieden. Dat kan o.a. reparatie of vervanging zijn.

    • Kan alles geretourneerd worden?

      Alle producten die nog in originele staat in hun originele verpakking zitten kunnen geretourneerd worden. Producten die voor u aangepast of op maat gemaakt zijn kunnen helaas niet geretourneerd worden. Dit alles binnen de 14 dagen bedenktijd.

    • Kunnen afgeprijsde artikelen geretourneerd worden?

      Ook afgeprijsde artikelen kunnen geretourneerd worden. De kosten voor het retourneren zijn voor de consument.

  • Verzending

    • Wat zijn de verzendkosten?

      De verzending is in de meeste gevallen gratis. Echter, bij bestellingen onder € 79.95 en bij afgeprijsde artikelen wordt € 4.95 als tegemoetkoming in de verzendkosten berekend.

      Het retour zenden van producten is voor eigen rekening. Bij het retourneren van een product worden ook de eventueel eerder in rekening gebrachte verzendkosten vergoed. U betaald dus maximaal 1x de verzendkosten zoals wettelijk bepaald.

      Verzendkosten die gemaakt worden doordat u verkeerde of defecte goederen geleverd hebt gekregen worden ook door ons vergoed. Deze vergoeding beperkt zich tot een standaard verzending (pakketzegel).

    • Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

      De levertijd is afhankelijk van een aantal factoren.

      Wanneer een bestelling is geplaatst zullen we in principe het product meteen verzendklaar maken en ter verzending aanbieden bij PostNL.

      Als uw product voor 16:30 besteld is zal deze nog dezelfde dag worden verzonden en heeft u het de volgende dag in huis.

      Indien uw product na 16:30 of in het weekend is besteld zal deze de volgende werkdag worden verzonden.

      In alle gevallen zijn wij afhankelijk van de bezorgende partij. U krijgt van ons een Trackingnummer om de verzending te kunnen volgen.

    • Kan ik een bestelling ook afhalen?

      Natuurlijk kan een bestelling ook in de winkel afgehaald worden.

      U kunt dit bij de orderafhandeling aangeven.

      De schoenen dienen binnen een week afgehaald te worden.

      Let op! De schoenen worden alleen afgegeven op vertoon van de bevestiging die u van ons ontvangt. Mocht u deze niet mee kunnen nemen (u heeft bijv. geen printer of e-mail op uw telefoon) neemt u dan een identiteitsbewijs mee. 

    • Kan er onder rembours verzonden worden?

      Vooralsnog versturen wij niet onder rembours.

    • Wie bezorgt mijn bestelling?

      Uw bestelling wordt geleverd door PostNL.

    • Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

      Ja, u krijgt na de afronding van de bestelling een orderbevestiging met de factuur als bijlage. Na verzending ontvangt u een tweede mail met het track & trace nummer van het pakket.

    • Kunnen bestellingen samengevoegd worden?

      Bestellingen tot 3 producten worden tot 1 pakket samengevoegd. Indien u meer dan 3 paar schoenen besteld wordt deze als een nieuwe levering gezien die ook apart afgerekend dient te worden. Dit lijkt omslachtig maar heeft met de pakketgrootte te maken en voorkomt fraude.

    • Wat als ik niet thuis ben bij de aflevering?

      Als u niet thuis bent dan zal PostNL het in de eerste instantie bij uw buren proberen. Mocht dit niet lukken wordt er de volgende dag een nieuwe poging gedaan. Indien u dan nog niet thuis bent kunt u het pakket afhalen bij uw dichtstbijzijnde post afhaal centrum.

    • Zijn retourzendingen voor eigen risico?

      De retourzending is voor uw risico. We raden u aan gebruik te maken van een pakketzegel met trackingcode (S3 zegel bij PostNL) voor retourzendingen.

    • Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

      U kunt uw bestelling volgen op de site van PostNL. Het door ons geleverde trackingnummer kunt u hier invoeren.

    • Verzenden naar het buitenland?

      Wij verzenden ook binnen Europa. De kosten hiervoor bedragen 13,00 euro tot 2 kilo en 20 euro tot 5 kilo. Voor verzendingen naar het buitenland graag contact opnemen met onze klantenservice. Wij sturen u dan de benodigde informatie.

  • Algemene vragen

    • Hoe kan ik het beste contact opnemen?

      Per E-mail: webshop@klijsenschoenmode.nl.

      Per telefoon: 070 - 363 8481. U krijgt rechtstreeks contact met een medewerker van de webshop tijdens winkeluren.

      U bent van harte welkom in onze winkels: Hoogstraat 7 of 13, Den Haag

    • Is de winkelcollectie gelijk aan de webshop?

      Wij streven ernaar deze gelijk te houden. Doordat de producten pas op de webshop komen nadat we ze in de winkel hebben geplaatst kan hier enig verschil in zitten. Ook modellen met zeer afwijkende maatvoeringen worden door ons niet via de webshop verkocht. Deze moeten in de winkel gepast worden om onnodig op en neer sturen te voorkomen.

    • Kan ik schoenen ontvangen die al eens gepast zijn?

      Ja, dat kan. Aangezien de voorraad van de webshop gelijk is aan die van de winkel kan het zo zijn dat een paar dat u besteld al in de winkel is gepast. Hierdoor kan er al een loopplooi zichtbaar zijn in het materiaal. Dit is echter onvermijdelijk.

    • Kan een product nabesteld worden?

      Als u een schoen wilt nabestellen kunt u het beste telefonisch contact opnemen met de winkel.

    • Wat zijn de voorwaarden en condities?

      Zie daarvoor de algemeen voorwaarden. Deze kunt u helemaal onderaan de pagina vinden.

    • Heb ik garantie op mijn bestelling?

      U heeft, net als in de winkel, garantie op de bestelde producten. Indien u meent dat uw product voor garantie in aanmerking komt zult u het naar ons op moeten sturen. Neemt u voordat u het product verzend contact met ons op. Nog beter is om met het product naar de winkel te komen. Hier kunnen we in overleg met u bepalen of we het product vervangen of anderzijds het probleem op gaan lossen.

      LET OP! Schoenen vallen in de categorie gebruikers producten. Dit zijn producten die van nature aan slijtage onderhevig zijn. Hierop zit een wettelijke garantie van 3 maanden. Garantie is altijd van toepassing op productie en constructie fouten. Niet op foutief gebruik van producten.

      Op het verlies van stenen, glitters, studs, pailletten en dergelijke schoendecoratie zit geen garantie.

    • Is de website beveiligd?

      De website is beveiligd met up-to-date technieken om ervoor te zorgen dat de door u verstrekte gegevens in veilige handen blijven. Klijsen schoenmode zal de door u verstrekte gegevens NOOIT aan derden beschikbaar stellen.

    • Hoe kan ik een klacht melden?

      U kunt ons bereiken via de E-mail: webshop@klijsenschoenmode.nl

      U kunt ons bellen op 070 - 364 91 27

      U bent van harte welkom in onze winkel: Hoogstraat 7, Den Haag

      Indien u besluit uw klacht of ongenoegen alleen te melden via sociale media dan loopt u het risico dat uw reactie ons ontgaat. Hierdoor zijn we niet in staat uw klacht op een adequate wijze op te lossen. Neemt u daarom ook altijd contact met ons op zodat we kunnen helpen.

  • Betalen

    • Hoe betaal ik een bestelling?

      U kunt betalen met Ideal en Paypal. Via Paypal kunt u ook kosteloos met uw creditcard betalen.

    • Betaling misgegaan

      In enkele gevallen komt het voor dat u na de IDEAL betaling de melding "betaling mislukt" ontvangt. In bijna alle gevallen is betaling wel juist verlopen. Als u van ons een mail ontvangt met de factuur betekend dit dat de betaling wel goed verlopen is en kunt u deze melding negeren.

  • Bestellen

    • Hoe plaats ik een bestelling?

      U plaatst een bestelling door op de productpagina de knop "plaats in winkelwagen" aan te klikken.

      Hierna staat het product in "mijn winkelwagen", groene Klijsen draagtas, rechtsboven op de pagina.

      Als u deze aanklikt komt u in het menu om de bestelling af te ronden.

      Als u de noodzakelijke gegevens invult en betaald zullen wij het product zo snel mogelijk naar u verzenden.

    • Kan ik een bestelling annuleren?

      Indien u een bestelling wilt annuleren en u heeft reeds betaald dan dient u zo snel mogelijk telefonisch contact met ons op te nemen. Als het product nog niet verzonden is kunnen we de zending tegenhouden. Als het product reeds verzonden is dient u het pakket zo snel mogelijk terug te sturen. Een sticker met het retouradres zit op de begeleidende brief die u in de schoenendoos of het pakket vindt. Vult op deze brief ook het rekeningnummer is waarop u het aankoopbedrag terug wenst te ontvangen. Zo heeft u sneller uw geld terug.

    • Kan een besteld artikel uitverkocht zijn?

      Dit is mogelijk. Omdat onze winkel en webwinkelvoorraad 1 zijn kan een klant in de winkel het product kopen terwijl ook een bestelling wordt afgerond. In dat ongelukkige geval wordt u zo snel mogelijk hierover geïnformeerd.

    • Is er een maximum bestelling?

      U kunt maximaal 3 producten (paar schoenen of tassen) per order bestellen. Onderhoudsproducten worden hier niet meegerekend. Indien u meer dan 3 paar schoenen wilt kopen dient u een nieuwe order aan te maken. Dit is helaas noodzakelijk om fraude te voorkomen.

  • Maatvoering

    • Hoe bepaal ik de juiste maat?

      Klijsen schoenmode gaat uit van de Franse schoenmaten die voor Nederland gebruikelijk zijn. Ook de Engelse maten worden gehanteerd indien de fabrikant deze gebruikt. U kunt de maten omrekenen via onze maattabel. Omdat er wereldwijd verschillende systemen gebruikt worden zullen wij deze voor u omrekenen naar de Franse maatvoering. Indien u twijfelt kunt u altijd contact met ons opnemen.

    • Hoe kan ik zien of mijn maat nog op voorraad is?

      De op de productpagina vermeldde maten zijn nog leverbaar.

    • Hoe wordt de hakhoogte bepaald?

      De hakhoogte wordt gemeten vanaf de vloer tot de onderzijde van de zool.

    • Hoe bepaal ik mijn handschoenmaat

      Bij handschoenen wordt een matenbalk van 6 tot 9 gehanteerd. Deze cijfers staan voor inches (2,54 cm). De maat wordt bepaald door de omtrek van de hand te meten van het gedeelte tussen de duim en de vingers, net onder de knokkels van de hand. U kunt dit het beste doen met een slap meetlint die sluitend maar niet strak om de hand geslagen wordt.

      Neemt u bij twijfel contact met ons op. We adviseren u graag.

  

    

De juiste maat

  

Het bepalen van de juiste maat is niet altijd eenvoudig. Buiten de maat bepalen ook het model, de maakwijze, de leestvorm en het materiaal hoe een schoen valt. Daarbij wordt er gebruik gemaakt van 3 matenbalken. De Europese, ook wel bekend als de Franse maten. De engelse en Amerikaanse maten. De laatste twee lijken op elkaar maar zijn niet gelijk. Op de tabel kunt u zien hoe de maten zicht tot elkaar verhouden. Mocht u hierover  vragen hebben, neemt u dan contact op met de één van onze winkels.